top of page

ארטישוק ארטישוק ארטישוק



אני אישית ממש ממש אוהבת ארטישוק מאז שאני זוכרת את עצמי. סבתא הייתה מכינה לכל המשפחה סירים ענקיים של ארטישוקים שלמים מבושלים במים עם חתיכות לימון ועד היום זאת הדרך המועדפת עליי לאכול אותו (זה גם הכי קל להכנה).

חוץ מזה שהטעם שלו מדהים, הוא גם בריא בטירוף 💪


✦ הארטישוק מכיל הרבה ברזל, סידן, ויטמין A, מגנזיום, אשלגן, מנגן, חלבון, ויטמיני B, חומצה פולית, ויטמין C וסיבים תזונתיים.

✦ לא הרבה יודעים אבל אפשר גם לאכול אותו טרי, ללא בישול!

✦ שיא העונה היא במרץ ואפריל, מאי זה כבר ממש הסוף.

✦ הסיבים המסיסים שנמצאים בו בכמות גדולה הם מזונם של החיידקים הטובים במערכת העיכול שלנו וחשוב מאוד להאכיל אותם ולעזור להם לשגשג בגוף 🌿

✦ בנוסף הארטישוק מכיל תרכובות צמחיות (פיטוכימיקלים) ייחודיות שלא נמצאות ברוב המזונות שאנחנו אוכלים ביום יום, תרכובות אלה מגנות מפני חמצון שומנים, תורמות לחוזק תאי הכבד, עוזרות לשמירה על הלב, מועילות למערכת העיכול, ממריצות אנזימים מסלקי רעלים ומדכאי שכפול תאים בלתי מבוקר ובכך מפחיתות את הסיכון לסרטן מסוגים שונים.

אז יאללה, צאו לשוק, ואל תשכחו להשוות מחירים בין הירקנים 😉

בתחילת העונה (סביבות דצמבר) המחירים סביבות 25 ש"ח לקילו, בינואר ובפברואר המחירים יורדים לסביבות 15-10 לקילו ובשיא העונה יורדים לשקלים בודדים בלבד.

חורף קסום לכולם 🌦💗


חלק משמות הפיטוכימיקלים למי שמעוניין להרחיב בקריאה- סירנין (cynarin), סילימרין (silymarin), קוורצטין (Quercetin), רוטין (rutin), אנטוציאנינים (Anthocyanins), חומצה גאלית (Gallic Acid) ולוטלין (Luteolin). (אם אפרט על כל אחד מהם לא אסיים את הפוסט לעולם..)

Comments


bottom of page